söndag 7 april 2013

Reta inte Tanter

 
 
Idag... kom sonen hem på middag och mitt hjärta är fullt av glädje. När en son kommer hem, händer det grejor, det görs "sonsaker"... Ni vet... nalla chips, kolla kylskåpet, kasta sig i soffan och se på någon dvd, krama den väna modern, busa med vovvarna, kolla kylskåpet igen, gulla med modern och sist men inte minst... reta någon Tant.
 
Dagens retade Tant blev TantSimone. Med sina höga ålder (gissningsvis runt 14-15 år) tog hon det först med ro... Lät ynglingen hållas... hon visade bara med svansen att hon visste vad som pågick... En Tant som viftar på svansen är INGEN glad Tant kanske jag ska tillägga... och TantSimones svans var starkt viftande, på gränsen till PISKANDE.
TantSimone invaggade den kaxiga i falsk säkerhet... Hon är inte dum...
 

 



Sedan högg hon... Himlars i ballongen vad hon högg...




Sonen hade inte en chans...





Lärde han sig något... Nopp.




 
 
Han tog tag i den ilskna Tanten och lade henne i knät...
 

 
 

Där låg hon länge och njöt över att ha vunnit matchen... och sonen kliade henne försiktigt på magen. TantSimone spann och var nu en glad Tant med en svans som inte rörde sig.



 
Nu är det dags för mig att gå och hjälpa T... en dörr ska monteras där det inte finns någon, samtidigt som jag lyssnar på Feel this moment med Pitbull och Christina Aguilera, det är bra grejor det. Gillar att de trasslar in A-ha:s låt Take on me.
 
Må gott... Det gör jag.
 
 
 

 
 

6 kommentarer:

  1. Du får skaffa tiger i stället så kanske han är mer uppmärksam på varningarna :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Flinar* hans mamma är en tiger och även de varningarna ignoreras.

      Radera
  2. Den sonen kan du vara stolt över trots att han retar tanter! Vi har också en katt som blir retad på samma sätt, alltid lika kul till katten går ur leken med vinst.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jisses... sonen är jag så stolt över att jag nästan är odräglig.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  3. Sv: Ja, dem kan verkligen bli riktigt sura!!

    SvaraRadera
  4. ISSES... Öronen platt med huvudet och det bara smäller... MEN det går lika fort över. DET är bra.

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...