fredag 29 mars 2013

Huka Er käringar och gubbar

 
Då jag i mitt arbete bland annat jobbar med färger både vad gäller hur man blandar och hur det psykologiskt påverker oss, har vi valt att försöka hålla en så dämpad färgskala som möjlig hemma. Inte för att jag inte gillar färg... tvärt om... JAG ÄLSKAR FÄRGER... men behöver få vila från dem för kunna uppskatta dem.
 
För några år sedan fick vi en skål... En praktfull gul och röd glasskål. Vid några tillfällen om året kommer den fram i all sin glans och ett av de tillfällena är till påsken. Det är inte så att jag inte gillar den... JAG VERKLIGEN ÄLSKAR DEN...och ibland brukar jag öppna skåpet där den står, bara för att få njuta av färgerna... När skåpet öppnas är det som om skålen lyser upp hela rummet... Ni vet... precis så där som i sagor... "Flickan öppnar dörren och det strålar något fantastiskt från öppningen". Precis så är det när jag öppnar dörren till skåpet där skålen står, den strålar som av bärnsten och lever nästan sitt eget liv.
 
Så här till påsken har glasskålen en VIKTIG uppgift... I den förvaras godiset som påskkäringar och påskgubbar ska få när de kommer och knackar på. Den står full med godsaker på byrån i hallen och till påsken hör det till... en sagoskål full med sötsaker... Nu är vi redo... Låt dem komma... huka Er käringar och gubbar, nu har vi laddat om.
 
 

 
 














Må gott

2 kommentarer:

  1. Den grymt fina skålen borde du inte har stående i ett skåp gumman. Ta fram den och låt den stå framme och förgylla dina dagar istället :D

    GLAD PÅSK!

    Kramis ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* Jag kan inte ha allt framme, då skulle det se ut som en loppmarknad här hemma... jag tar fram och njuter ett tag och byter ut och njuter av det "nygamla". På så vis tröttnar jag ALDRIG på mina saker.
      Nu får "sagoskålen" stå framme ett tag, precis som julsakerna har sin tid.

      Må gott även Du och ha en innerligt fin påsk

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...