lördag 9 mars 2013

Avslöjande sol

 
 
Jag gillar VERKLIGEN INTE månaderna mars och april... Allt är skitigt och det STINKER ruttna löv och hund- och kattskit som någon (inte jag) "glömt" plocka upp. Så var det det där med solen... när den letar sig in syns ALLT. Då får man dra ner persiennerna och inte flytta på sakerna. Jag längtar till maj... när allt är grönt och stenkrosset som vägarna är "sandade" med är uppsopat. Maj... när vovvarna inte drar in skit och de nytorkade golven håller sig fina... Maj... när katttanterna slutat fälla och när de dammsugna mattorna inte blir vita när katten går förbi... JAG LÄNGTAR TILL MAJ.
 
Jag försöker bjuda in vardagslyx i vårt hus. Så fort solen kikar fram, hänger jag ut tvätten på tork, så även om solen genomskådar alla "dammhögar" och skitiga fönster så är den välkommen.
 
 







Så där ja... Nu fortsätter vi lördagen. Vi har en sänggavel att putsa upp och en stryktvätt att gulla lite med.
 
Må som godis... JÄTTEGOTT.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Oui avec la fin de l'hiver, le terrain est gras... Il faut bien attendre début mai pour que tout soit très beau...
    Je vous fais de gros bisous et hummm! vos sucreries me tentent...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tellement beau ce sera quand le sol est sec et toute la saleté est emportée. Have a great samedi

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...