söndag 24 mars 2013

För precis ett år sedan...

 
Jamen hörrni... Idag ligger isen tjock på vattnet runt Paradiset. Vovvarna springer och njuter av vidderna där bara vi är och det är SKITKALLT. Det blåser en nordan som tränger genom både "termosbyxor" och märg. Vovvarna får fula skavsår på bakhasorna av skarsnön och jag går bara och längtar efter varma dagar och INGEN SNÖ.
 

 
 



För PRECIS ett år sedan... på dagen ett år sedan, slipade vi på båten och Snyggingen badade där han idag springer på isen. Visst var det kallt i vattnet, men vi kunde sitta utan jacka och fika på bryggan.
 




Tussilagon blommade där det idag är MASSOR av snö...




Nu vill jag att kung Bore ska släppa taget om vårt land och låta den milda ljuva våren få tillträde. Jag är trött på att pälsa på mig massor av kläder för att över huvud taget kunna sticka näsan utanför dörren.
 
Så där ja... nu har jag fått gnälla ett tag. Dags för mig att gå ut och skotta ut snön vi under vintern vräkte upp på gräsmattan tillbaka till garageuppfarten. Den smälter lite fortare då och gräsmattan blir inte "snömöglig".
 
Må gott

2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...