tisdag 19 mars 2013

Reptilhjärnan tar över

 
Jag överlevde den STÖRSTA ilska jag haft på MÅNGA ÅR. En ilska så stor att T, trodde jag skulle få hjärnblödning... det var nog snarare reptilhjärnan som tog över och jag formligen VRÅLADE rakt ut... och detta åt vår numera föredetta internetleverantör. Det var så illa att vovvarna gick och bäddade ner sig och tanterna flydde till annat rum...
 
Efter VECKOR av elände, lagande av router, byte av router, support eller rättare sagt ICKE support, löften vid fem tillfällen att inom 48 h ringer en teamledare upp, så fick ett usb-modem som även det slutade fungera min bägare att inte bara rinna över utan mer se ut som om Niagarafallen är en liten stillsam pöl...
Mannen/pojken i supporten fick ta HELA smällen och jag dödade honom verbalt så till den vida grad att jag tvingade honom läsa loggen om vårt problem de senaste månaderna, och krävde att få kontraktet avslutat, då de INTE kan leverera internetuppkoppling. "Det går inte" sade han, men nu var jag inte att leka med och han... supporten i andra änden var innerligt ledsen... SOM OM JAG BRYDDE MIG... krokodilen var ilsken och slog hårt med stjärten.
Supportmannen läste på lite till och kollade några inställningar och VIPS... så kunde han säga upp kontraktet... Anledningen... masten där vi bor är ÖVERBELASTAD och de hinner inte bygga ut den på MINST sex månader.
Så där ja... Nu sitter jag med en annan leverantör och vi får se hur det går. Vår gamla leverantör har mejlat OCH ringt idag för att be om ursäkt för hur ärendet skötts... Kan jag känna glädje... näe, ilskeklumpen är fortfarande kvar och krokodilstjärten ligger och lurar.
 
 

 



Så... annars då... I söndags blev sängen äntligen klar. Svart och grann... så kom inte och säg att jag inte är färgglad. Nu är det bara resten kvar.







Dags för middag... och en lugn kväll

Må gott


4 kommentarer:

  1. Les aléas de la vie nous font parfois bondir de rage !...
    Vos toutous eux bondissent de joie sur cette photo !
    Gros bisous, j'espère que tout est rentré dans l'ordre pour vous.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Salut l'amie. Je me suis calmé et vie avec joie est revenue. Je vous remercie pour votre gentillesse.

      Radera
  2. Hahaha, stackarn som fick ilskna dig i andra änden - du gjorde säkert hans dag ;) Men förståligt då dom inte håller vad DOM lovat!

    Men guuuud vad snygg sängen blev i svart, den är GRYM! :o)

    Kram på're ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte det minsta synd om honom... *flinar rått*

      Visst blev den fin... sängen... vi är supernöjda.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...