måndag 11 mars 2013

Skendräktig med allt vad som hör till

 
Idag... när jag kom hem från jobbet... ville INTE vovvarna så himla gärna gå ut. De är trötta och stela sedan gårdagens rusningar över isen. Det hjälptes inte, på med täcken, jag menar det... 4 minusgrader och stela muskler... då måste täcken på, långkoppel och en rask promenad mot gärdena.
Där gick vi över skaren och njöt av solen... i nästan två timmar lallade vi runt på gärdet och vovvarna fick snuffa på ALLT spännande som gått där före oss... mest rådjur.
 
 
 

 
 
Bönan MÅSTE vi trötta ut både fysiskt och psykiskt... hon är skendräktig med ALLT vad det hör till. Så... mer motion av både kropp och hjärna, kärlek och ömhet av både människor och Snygging är bästa medicinen.
 
 










Nu... dags för kvällsmat både för människor och vovvar.

Må gott

5 kommentarer:

  1. Le bonheur à portée de main... merveilleuses photos.
    Gros bisous et des caresses à vos amis à 4 pattes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merci pour les paroles aimables sur mes photos. Espérons que vous vous sentez bien et que vous n'avez pas aussi froid que nous avons ici dans le froid du Nord.

      Radera
  2. Jag skrev om just det på min blogg förra veckan (skendräktighet)

    http://hundlivdeluxe.blogspot.se/2013/03/skendraktig.html

    Ska brunbönan få stanna förresten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan...

      Äntligen håller skendräktigheten på att gå över, men hon är fortfarande tjurig.

      Bönan ska paras vid nästa löp och efter det får vi se. Hon är juh inte vår Böna (även om jag tror det ;-) och önskar av hela mitt hjärta).
      Hon är juh inte någon liten tös utan en mogen Böna i sina bästa år, och jag hoppas att hon får gå i pension hos oss... Uppfödaren kanske vill ha tillbaka sin guldklimp och vi får låna henne ibland.

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...