fredag 29 mars 2013

Ett besök i Paradiset

 
 
 
Vi gjorde det... jahadå... vi gjorde det... Vi gick över isen till Paradiset. Enligt två pimplare som vi mötte var isen ca 40 cm tjock och det avgjorde liksom saken. Ska dock erkänna att jag ibland hukade mig som om jag skulle bli aningen lättare. Inte för att det knakade i isen... närå, det gjorde det INTE... men på vissa ställen var isen blank och utan ett pudertäcke av snö... där tyckte jag att jag borde göra mig lätt.
Det var en märklig känsla att gå där vi annars åker båt och Snyggingen passade på att kissa på stenar där det tidigare ALDRIG satts en hundtass. Det gäller att passa på.
 
 

 



Paradiset låg i vintervila och såg ut att ha lång tid kvar tills vaknandet. Men vänta bara tills isen går upp... då ska det väckas.
 



 
Huset ser lite skumt ut med förtäckta fönster.
Igår körde vi upp de urplockade karmarna och fönsterramararna till mina föräldrar, som i sin tur sak se till att de kommer till en snickare som kan fixa det som är förstört.
 

























Nu ligger Snyggingen och Bönan i sina bäddar och orkar inte ens gå upp för att äta... Då är man aningen trött.
 
Nu go´vänner... NU tar vi fredagkväll.
 
Må gott
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...