fredag 14 februari 2014

Alltid Valentin och Halloween

 
 
 
 
Alla hjärtans dag och jag har inte uppvaktat min kära... så illa är det. Jorå... ska jag klassas som kass, känslokall eller tråkig... för... när jag kikar runt på lite bloggar eller i tidningar så är det himla rart. Så rart att jag får tvinga mig själv att inte vråla. Så är det bara... Måste vi ha en dag som tvingar oss att köpa små geggiga geléhjärtan eller på tok för dyra chokladkartonger... Inte för att jag är snål... men kilopriset på dessa chokladbomber är FÖR HÖGT för bristen på choklad. Dyrt socker är vad det är. Måste vi ha en dag där ensamma människor som inte blir uppvaktade, blir ännu mer ensamma... och andra (läs jag) som visar min uppskattning och kärlek varje dag ska känna dåligt samvete för att vi (läs jag) inte vräkt på med kärleksbevisen typ chokladkartonger i form av hjärtan eller små kort eller annonser i dagens tidning... uppenbarligen måste vi det för att komma ihåg att visa kärlek.
Detta är en dag som jag bojkottar, lika så halloween... Näe... jag kramas varje dag och jag äter på tok för mycket godis och spökar ut mig efter bästa förmåga.... jag säger varje dag att jag älskar och jag försöker visa dem jag tycker om min uppskattning... Hos oss är det Valentin varje dag... eller... så gott det går... utan att vi behöver ha en speciell dag för det. Så pass er... rätt var det är, dyker det upp ett hjärta utan att jag skyller på Valentin.
 
Å en annan sak... Var tillverkas dammråttor?

 
 




Nu go´vänner... ska jag gå och göra inget alls. Det är jag värd.


Må som godis... jättegott.





5 kommentarer:

  1. Hey there! I've been reading your site for a long time now and finally got the
    bravery to go ahead and give you a shout out from Humble Tx!
    Just wanted to mention keep up the excellent work!


    My web page Dallas TX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innerligt tack för Ditt mod att skriva.
      Har sett att någon från Dallas besökt bloggen och varit nyfiken på hur han/hon hittat hit.
      Du är välkommen

      // Britt

      Radera
  2. Jag gillar inte när det är kommersiellt som dessa dagar är. Det mest kostsamma är att jag skickat ett kort till min 95-åriga mamma eftersom jag inte kunde krama henne idag. Alla killarna på jobbet har jag kramat om idag, det gör jag inte riktigt varje dag. Jag tycker nästan att vi ska ha fler sådana här dagar för att visa vänlighet och omtanke, vilket vi gör lite för sparsamt - tycker jag.
    Nu sänder jag en varm hjärtekram till dig!
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaaaaaaa... fler sådan dagar... alla dagar sådana utan det kommersiella .-) DET köper jag.

      *Kramar tillbaka jättemycket hjärtekram*

      Radera
  3. Hi! I could have sworn I've been to this website before but after going
    through many of the articles I realized it's new to me.
    Regardless, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking it
    and checking back regularly!

    My blog - Plastic surgery Dallas

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...