fredag 21 februari 2014

Att inte vara fullärd

 
 
 
Jag läser... och läser... och inser mer och mer hur lite jag kan och hur mycket jag skulle vilja kunna. En rätt bra kombination om jag får säga min mening... och det får jag ju här. Värre vore det om jag trodde jag var fullärd, klar, inget mer att lära om ämnet... men si så är det INTE.
 
 

 
 



 
Just nu är det ett attans skitväder ute... snön som kom igår ligger tung och blöt. På vår lilla promenad ville Bönan INTE gå i vattenpölarna och det är ett problem när hela gatan är en stor pöl.
Just nu ligger de under filtarna i sina bäddar i storarummet och gör inge många knop. Själv vandrar jag mellan böcker och småplock. Rätt behaglig situation om det inte vore för hungern som knorrar i magen.
Har ingen lust att äta förrän T kommer hem och dit är det ett par timmar. Ikväll blir det ensamt igen... T ska till Arlanda i detta busväder och hämta sonen som landar 21.45. Jojo... den efterlängtade sonen. ÄNTLIGEN!
"Hej mamma. Sista två dagarna här i Thailand bor vi på lyxhotell, det är trevligt" Jamenva... TREVLIGT... lyxhotell är inte trevligt det är FANTASTISKT. Jag får nog ta och prata med sonen om det här.
 









Nu återgår jag till mina böcker.


Må gott


2 kommentarer:

  1. Åh, kommer han äntligen hem, då förstår jag att det blir kramkalas!
    Njut av helgen - och sonen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaaaaaaaa... äntligen :-)
      Fattar inte att 14 dagar går så himla långsamt.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...