söndag 2 februari 2014

Taket ligger kvar

 
 
I morse beslutade T och jag oss för att vi skulle styra den lilla grå till kanten av Paradiset. Vid 10-tiden beslöt sonen och F att även de ville bli med.
Lite nyfiken var jag allt på om taket skulle ligga kvar. Det gjorde det. Isen bär oss inte över så det var bara att vackert stå på bryggan och sukta och längta efter ljumma vindar och båten i sjön.
 
 






Både T, hundarna och jag tycker det är roligt att ha med sonen och F. Det händer lite mer då. Snökasting och andra "småkillsgrejor" som INTE skulle hända om det bara var jag och T.
 
 




Bönan är den som uppskattar snökastningen mest. Hon har svårt att motstå ett bra snökast.














Nu ligger både Snyggingen, Bönan och T på flanken och det snusas från alla bäddarna. TantKarin har lagt sig i en korg och från henne hörs bara ett försiktigt spinnande. Sonen och F har åkt hem till sig och här sitter jag... Dags att gå och göra något annat... typ putsa en kristallkrona.


Må gott


7 kommentarer:

  1. Jag är helt fascinerad över att ni har en egen liten ö, det ser helt fantastiskt ut! Skönt att taket ligger kvar :) Apropå tak så var jag en aning orolig för vårt lilla sommarhus med nytt tak, stormen Ivar var verkligen inte att leka med här uppe. Skogen ligger som plockepinn på sina håll. Men det klarade sig med nöd och näppe, en stor gran ligger prydligt precis bredvid gäststugan...man ska ha lite tur ibland.
    Ha det gott!
    /Bodil
    /Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken TUUUUUUUUUUR Ni har. Skönt att huset klarade sig.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Tittar på dina fantastiska bilder och njuter/ Vore kul att ses någon gång. Jobbar ju granne med dig!
    Kram / En annan Tant Karin ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen... knacka på :-)

      *KRAMAR om*

      Radera
    2. Ska försöka mitt allra bästa ;)

      Radera
  3. Hoppas isen ger sig snart så ni kan ta en tur till Paradiset! Snölekar är roligt, tror aldrig man blir för gammal för det. Igår gjorde jag en snögubbe som nu nästan regnat bort.
    Ha en fin ny vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det kan bli vår nu. Varmt, soligt och SNÖFRITT.

      Ha en fin vecka.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...