lördag 22 mars 2014

Att komma ur garderoben

 
 
 
 
En lördagmorgon med ensamhet är just vad det är idag. Fyrbentingarna sover och T hade mycket på jobbet så han stack vid 6.30 i morse för att "bara-jobba-till-11". Rätt tråkigt, men... jag behövde inte läsa tidningen upp-och-ned denna lördag. Vi gör så ibland... T läser rättvänt och jag från andra hållet. Denna lördag var tidningen min och rättvänd.
 
Nu är frukosten ett minne blott och diskmaskinen surrar i köket. De fyrbenta har inte rört sig sedan husse åkte och jag har vilda planer på att renovera mitt yttre. Ni vet... duscha och måla lite på sig. Muminoutfiten ligger nytvättad och det är sådan dag idag att den ligger högst på 10-i-topp. Inga höga klackar, kavajer eller tighta jeans idag. No way! Idag är det muminoutfitens dag och det viker jag inte från... eller.... jo... kanske om jag måste visa mig offentligt, då kan jag göra en liten justering med att gå från mjukisbyxor till jeans, samt ta av raggsockorna och trycka ner fötterna i klackskorna. Men det är endast i nödfall... denna lördag.
 
 
 
 




Arbetsrummet... börjar bli presentabelt igen. Det är inte klart...men presentabelt och ÄNTLIGEN har symaskinen fått en given plats i vårt hem. Äntligen slipper jag hämta den från djupet av en garderob, när jag "bara ska laga något litet", för det blir inte av. Har lagt många saker på hög för att jag inte orkar ta fram symaskinen för en liten lagning. Nu står den där startklar och det är bara att trä den med rätt färg på tråden och trampa igång.





Nu go´vänner sparkar vi igång lördagen.

Må gott


2 kommentarer:

  1. God morgon :-) Vilken härlig start på dagen, även om det är i din ensamhet ;-)

    Guud vad fint ni fått det i arbetsrummet, precis så vill jag också göra i vårat. Får man fråga vart ni köpt dom fin fina hyllorna?

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jättetack.

      Hyllorna... plättalätt... IKEA;s lack-serie. En lång och en kort sattes i rad och över varandra.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...