lördag 8 mars 2014

Det blir ljusare

 
 
 
ÄNTLIGEN har vi fått upp lampan i trappen. Den har hängt på undantag sedan vi flyttade till huset för fem år sedan, men nu... nu hänger den där, rengjord och lyser upp så mycket att vi måste damma trappen varje dag för att inte storkna av allt damm och hundhår som nu syns. Kanske ska skita i att tända den... lampan alltså. MEN den hänger där... även om jag inte tänder den... så ofta.

 
 
 



Ett säkert vårtecken är när jag kan hänga ut tvätten på tork. DET har jag gjort idag och det doftar ute av allt det nytvättade.









Även vovvarna är rena, de fick sig en utomhusdusch och nu ligger de båda i sina bäddar, rena, mätta och doftar lavendel. En lördag när livet verkar vakna till liv och vi kan se en ljusning i tillvaron. Mörkret har börjat ge vika och jag har suttit mot garageporten utan jacka... ja... jag hade ingen jacka, garageporten har ALDRIG haft jacka. Jamen, Ni förstår.




 
 


Nu go´vänner är det dags att fortsätta göra lördag.

Må gott




3 kommentarer:

  1. I appreciated reviewing your internet site, that is why i decided to leave
    a remark in your guestbook. Magnum opus! Keep it up.


    My blog :: traffic backdoor - Www.Youtube.com -

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...