lördag 1 mars 2014

Läppstift i glas

 
 
 
Dåligt med uppdatering denna vecka... så blir det ibland... livet rusar iväg och vipps är det helg IGEN.
Så... vad gör vi denna lördag när solen totalt dissar vår lilla plätt i världen. Shoppar... hundmat och människomat... En orkidé fick också bli med hem och på måndag får den bli med till jobbet.
 
I torsdags var MJ här och pluggade... ja... inte jag utan hon. Hon behövde lite uppstyrsel och peppning för att orka vidare. Det är inte lätt att sno ihop en C-uppsats i pedagogik hur som helst. Men det är vad hon håller på med och som tack för hjälpen fick jag ett läppstift... i glas... och som hör till glasläpparna jag fick av henne när jag fyllde... äm... typ... 23.








I början på mars förra året var det MASSOR av snö och strålande sol... DET har vi inte nu. Sitter och kikar lite på fjolårets bilder och i ärlighetens namn... det var trevligare än detta mörker med duggregn.
Nu blir vovvarna skitiga om det bara är en vända till vår knallblå brevlåda. Å det är inte långt. Jag föredrar snö i mars... och strålande sol.
 
 





Nu go´vänner är det dags att fixa maten.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...