onsdag 26 mars 2014

Tre eländigheter på samma dag...

 
 
 
 
Jamen nu slog det till... Massor av skit på en gång. Först förkylning... svider i näsan och huvudet exploderar snart av... SNOR... jodå... det är just vad det gör. Hur äckligt som helst och T har samma känsla i hela kroppen... Då förstår Ni, det är inte jag som är sjukast.
Men det är bara att bita ihop, för i morgon och på fredag är det kurs, grundkurs i psykiatri med inriktning neuropsykiatriska diagnoser - hur vi bemöter dem i skolan. Då gäller det att vara vaken vill jag lova. Sa till vår skolpsykolog idag att "på måndag kan han luta sig tillbaka för då är jag nykursad". Förstod inte riktigt varför han gick från mitt rum med ett brett leende. Antingen är det för att jag är korkad eller för att han kan bli ledig. Jorå... det gäller att tro på sig själv. Hur som helst... det ska bli himla kul och framför allt spännande.
 
 
 




Nästa bakslag, förutom förkylning är att väderleken spelar April. Ena dagen strålande sol och andra dagen blötsnö. I min egosnurrande hypokondriska värld är detta något som ENBART drabbar mig. Fast vår skolsköterska B sa att det drabbar även henne... vet i katten om jag tror det. Tycker himlen verkar blåare i norra delen av stan...eller...





Så tar vi tredje eländet... tvätthögen. Den måste jag ta tag i och det är redan i kväll.

Nu känns det aningen bättre, nu när jag fått gnälla av mig lite.

Må gott.





6 kommentarer:

  1. Det hjälper faktiskt att gnälla ibland! Men har du aldrig provat Kan Jang? Det tar jag så fort jag känner minsta lilla symtom och nästan alltid försvinner det och skulle jag bli förkyld går det över väldigt fort.
    Hoppas du kan vara med på kursen.
    Krya på dig, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset...

      Jorå, har allt varit på kursen idag... satt och snorade längst bak.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. Wonderful, what a webpage it is! This blog presents useful facts to us, keep it
    up.

    my site - www

    SvaraRadera
  3. Great post. I was checking constantly this blog and
    I am impressed! Very helpful info specially the remaining phase :
    ) I handle such info a lot. I was seeking this particular
    info for a long time. Thanks and good luck.

    Have a look at my site ... best ways to get ripped

    SvaraRadera
  4. Spot on with this write-up, I honestly believe that this website needs far more attention.
    I'll probably be returning to read through more, thanks for the information!


    My homepage - world at arms distress call

    SvaraRadera
  5. I am sure this piece of writing has touched
    all the internet visitors, its really really pleasant
    post on building up new website.

    My webpage world at arms on multiple devices

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...