måndag 31 mars 2014

Att gå från söt till hungrigt krävande

 
 
 
Kvällsmat... det är INTE lätt... närå det är det INTE.
Jag har inget emot att fixa mat. Det är ganska kul, men när jag inte vet vad jag ska göra för sorts mat, det är då det blir trist... eller som vi säger i vår lilla stad "trälit".
 
Hade vilda planer på mannagrynspudding och jordgubbssylt... men mannagrynen var det bara slut kvar... och jag orkade inte åka och köpa. Vad gör rådig kvinna då... risgrynsgröt, tänkte jag... och även där tog det stopp innan jag ens börjat... slut på risgryn. Så... kvällens mat blev... (tänk in en redig trumvirvel här) Bullens Pilsnerkorv och äggmacka med det perfekt kokta ägget. Kan tillägga att det var inte så tokigt... korven först och mackan som ett lock ovanpå.
 

 
 




Snyggingen och Bönan har lite svårt att motstå Bullens korv... bara jag tar fram burken, vaknar de ur djupaste koma och sätter sig på mattan i köket... drar igång stora "sniffen"... lägger huvudet aningen på sned och gör sig fina... Det hjälper inte... men de försöker.
 
Idag blev Bönan sur på T, då inte ens finöron hjälpte och hon muttrade högljudd. Snyggingen var aningen mer diskret. Inte ett pip ur hans strupe... men jag kunde se vad han tänkte.
 
 



"Om jag är söt kanske...


okäj... så här söt då...



söt och oerhört svältande...


 
men om jag tittar lite hungrigt och krävande då... nähä".
 
 
Så... ingen korv men däremot 0.5 kg kött (Nordic)... fick de och det slank ner utan problem.
 
 
Må gott.
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Bonsoir chère amie,
    J'aime la truffe intéressée !! Et je suis certaine que Icarus mon dalmatien en aurait fait tout autant !
    Je le nourris aux croquettes sans céréale Maxima. Autrement il a été élevé dans sa tendre enfance par du poulet cru et parfois cuit... Cru avec la carcasse non vidée.
    Durant mon absence de ces deux derniers mois, je l'avais confié à mon amie, propriétaire des parents biologiques. Il était repassé à cette alimentation sans problème.
    Vos toutous sont magnifiques...
    Je vous fais de gros bisous et des caresses à vos amis à quatre pattes.

    SvaraRadera
  2. Attans, att du inte kunde dela med dig en endaste korv!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Hello friends, how is everything, and what you would like to
    say on the topic of this article, in my view its actually remarkable in favor of me.



    Here is my website ... 80 loan

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...