onsdag 29 juni 2016

"Alla borde ha en mes"




Jag försöker tänka positivt... men det är inte så himla lätt när ryggen fortfarande är HELT körd och jag inte vet hur jag ska göra för att det inte ska göra ont... för det gör det... ont alltså. 
Igår tog jag mig en kvällstur till Maria J... en fantastisk kvinna som pulserar av liv och är snäppet mer lösningsfokuserad än jag är.
Igår var jag ute och klappade på hennes hästar... DET är stora djur det och jag tycker allt att de är aningen läskiga. Kan inte låta bli att fascineras av dem. De är lite som dobermanns fast lite större... 



 
 



Jag klappade lite på "mesen"... som Maria J,s siameskatt kallas...
- Alla borde ha en mes, sade Maria J och hällde upp kaffe och serverade en bakelse.
Den lilla tunna katten gjorde mitt hjärta varmt... hennes päls mjuk som siden, hennes öron stora som på en elefant och hennes stämband kunde få vem som helst att haja till när hon "mjaoade".
Jag lovar... stämbanden är hennes största kroppsdel.




Jag åkte hem med en stort fång nyplockade rabarber... - Mjälla och fantastiskt goda, sa Maria J och vinkade av mig på trappen...




Idag har jag haft en shoppingdate med Maria J... Vi tycker olika om allt. Hon gillar skarpa, klara färger och mycket mönster... Jag gillar dova toner och ytterst försiktigt med mönster.
Hon gillar melonglass och jag hasselnötsglass...Hon gillar små pigga bilar... jag gillar stora bilar med mycket motor...
Det är spännande att ha Maria J som vän... allt kan hända och det är kul.

Nu är det tid för mig att lägga en varm vetekudde på ryggen...

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...