tisdag 21 juni 2016

Världens dyraste gurka




Jag bjöd in mig på lunch hos mina föräldrar och fick en rundvandring i deras nya växthus... Jag förstår nu varför det är så himla svårt att få tag i mina föräldrar numera. De spenderar ALLT tid i detta varma rum fullt av sommar i en "glaslåda". Luftfuktigheten är så hög att mitt hår krullade upp sig till den vida grad att det ser ÄNNU mer ut som om jag kammat mig med elvispens degkrokar... Det doftar jord och liv... växtliv, och jag förärades en egenskördad gurka... jag lovar... VÄRLDENS DYRASTE GURKA så det gäller att äta med andakt.


 
 
 
 
 
 
 
 


Nu återgår jag till tvätthängning, kattkamning och eftermiddagsfika.

Må gott




1 kommentar:

  1. Kan förstå att de tillbringar sin tid i det fina växthuset, vilka underbara dofter av allt odlat. Ser att du kan förvänta dig att få mer godsaker därifrån.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...