fredag 10 juni 2016

May the force be with you





Det är en ynnest att få vara med om studentfirande varje år... Att få sitta på första parkett och njuta en hel dag... DET får jag göra och jag känner mig ödmjuk och gråtfärdig varje år jag kramar om dessa fantastiska ungdomar som har hela livet framför sig.

I år var "vårt studentfirande" den 10 juni... och det med dunder och brak.
En spektakulär show på Hjalmar Bergmanteatern, med sång av både elever och lärare... Dans av en fantastisk tjejgrupp på skolan, stipendieutdelning och tal från rektorer...

"Vår rektor" avslutade sitt tal med citatet "May the force be with you" och jag håller med henne och önskar våra studenter detsamma... Håller även med henne i att..."Ha alltid ha rena underkläder på Er när Ni går ut" //...// och "Slicka aldrig på lyktstolpar på vintern" 

Vi åt tårta som våra bagerielever gjort och vi sjöng "Sjung om studentens lyckliga dar".
Vi kramades, skrattade och grät.
Vår skolsköterska plåstrade om skoskavsfötter och vi åt ännu mer tårta.



 
 
 
 
 



Nu har jag tagit fredag med allt vad det innebär.
En påse Polly är tömd och det är "bara slut kvar".

Jag önskar Er en fortsatt fin studentkväll och "May the force be with you".

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...