torsdag 13 april 2017

Arrows of Hunnia Divine Diva




Jamen så heter hon i sin stamtavla...

Arrows of Hunnia Divine Diva. 

Lite svårt att ropa så hon kallas för Julia här hos oss. 
Hennes pappa är en otroligt stilig kille vid namn Tahi-Réme Max och hennes vackra moder är Queen of Black Diamonds Chelsy. Jag hoppas innerligt att jag någon gång får träffa dem eller i alla fall få se dem i utställningsringen... Lite svårt här i Sverige då båda föräldrarna är kuperade och de inte får ställas ut här eftersom de är födda efter 2008.

Igår, när T tog Savannah på en tur med cykeln... laddade jag fickan full med "träningsgodis" och gick ner med Julia till parken utanför oss... Vi tog en lugn träning med att hålla sig intill mig... tätt... tätt... Inga snabba rus eller hopp... utan lugnt...tätt... gå fint med mycket belöning i form av mjuka, glada uppmuntringsord och massor av godis. ÄNTLIGEN förstod hon vad jag ville... eller rättare sagt... hon hade nog redan förstått... men jag hade tidigare inte tillräckligt gott godis för att hon skulle se det som värt att lyssna till. Smart tjej det där...
När vi sedan kom in... parkerade hon sig i bädden och där låg hon resten av kvällen... Rörde inte en fena förutom när det var dags att gå ut och göra toalett.





Nu fortsätter vi skärtorsdagen med att fixa inför påskhelgen... T jobbar... jag är kompledig... dags att dammsuga och städa undan stryktvätten.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...