torsdag 6 april 2017

Besiktning och vaccination





Då har snart första jobbveckan i april gått och jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag hänger inte med i svängarna. 
Nästa vecka är det påsk och jag har inte tagit fram något pynt eller fixat något ris att hänga de urblåsta äggen i. Fattar inte när jag ska hinna.

I tisdags var vi och besiktigade Julia... Detta för att kunna fullförsäkra fröken... Hon gick genom ua på alla delar... Dock skriver sig försäkringsbolaget fria om någon händer med hennes öron och svans då hon är kuperad och det kan jag förstå...  
Det där med kupering har jag insett att det finns två läger... och jag får höra både spe och komplimanger över Julias. Mest komplimanger och det är jag innerligt glad över.
Nu är kuperingen gjord och det skedde i Ungern där hon kommer från.
Jag anser hon och Savannah är lika fina... de är våra flickor vare sig de är kuperade eller inte.

I tisdags fick även Savannah vaccinationssprutor för vid nästa löp ska hon åka utomlands och träffa en stilig dobermannpojke. Men innan det ska hennes hjärta kollas så det inte är något tok med det. Detta gjordes innan förra parningen och ska göra det igen. Så... i maj ska fröken upp på bordet och hjärtkollas.




 
 
 
 
 
 


Nu vänner... dags att hänga tvätten och plocka ur disken.
T är ute och låter flickorna springa på den nedlagda golfbanan och jag misstänker att de snart rumlar in.

Så... ha en fin kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...