söndag 23 april 2017

Skor med röd sula





Jag mår bra av skor... och utan att skämmas erkänner jag att jag har en skogarderob som ALDRIG blir full... För så är det... en kvinna får äga huuuuuuuur många skor som helst utan att någon ska ifrågasätta antalet och OM de behövs eller används.
Mitt senaste inköp är skor med röd sula... Kunde inte motstå. De har ännu inte landat i skogarderoben utan står i hallen, bredvid glitterskorna som jag alltid har med mig när jag föreläser. Jorå... En föreläsning utan glitterskor förekommer inte.



 



Idag har dock inte några skor med högre klack än PLATT kommit till användning. Vi packade in flickorna i bilen och styrde mot Paradisets strand.
Medan T stod och hängde vid bilen, lade jag två spår åt dem var... flickorna alltså.
Savannah spårade som tåget... jisses vad duktig fröken var... För liten Julia gick det långsammare... Hennes första spår var lite marigt... hon nosade och trixade... fattade inte riktigt vad det hela gick ut på... När det spåret var klart... gick vi snabbt på spår nr två... och nu trillade polletten ner för "Batgirl" och himlars vad duktig hon var... Uppenbarligen gillade hon att "någon lagt ut köttbullar på en rad i gräset" för hon nosade och klarade 90-gradersvinkeln galant.




Lite spring blev det innan vi åkte hem... Ena stunden strålande sol... andra stunden hagel. Typiskt aprilväder.

 


Nu har vi kommit hem... ätit middag och flickorna ligger i sina bäddar och sover tungt. Kanske blir en promenad i stadsparken innan kvällen... OM flickorna orkar.

Må gott



1 kommentar:

  1. Wow, vilka snygga skor!
    Aprilväder är det med råge, blir så trött av blåsten.
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...