fredag 14 april 2017

Gröna Remmare till påsk




Årets långfredag är vit och plogbilen har just åkt förbi. Vi som pratade förra helgen att eventuellt lägga i båten idag... Det blev bara prat, för inte går det att lägga i någon båt idag.







Idag har vi firat påsk med familjen... Sonen, F och mina föräldrar kom på lunch... Skaldjurslunch och dit hör även ägg... För så är det... ägg är skaldjur och de fick samsas med musslor, räkor och kräftor på vårt påskbord.
En gång om året dukar jag med "farmor och farfars Remmare" som jag fick ärva för några år sedan. Lysande gröna och lövtunna... för så ska det vara... Gröna Remmare till påsk. Helt omöjliga att diska då de är kupade i båda ändar.


 
 



Nu har gästerna åkt och jag tänker ta en djupdykning i godisskålarna. De var aningen klena i godisätande så jag har lite att botanisera med.

Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...