söndag 22 juli 2018

Dagen då Paradiset fick en havsörn på besök




Vi håller oss mest i Paradiset och ännu en gång kom Jackson och hans människa på "arbetsläger"... och vi är innerligt tacksamma för allt hjälp... 
Julia, Savannah och Jackson håller sig stilla om det inte är en sväng i badet. Så fort någon närmar sig en badtrappa står de beredda att kliva i... Ja... inte Jackson då... han gå INTE i om inte hans människa gör det... så är det.




Jag försöker lära Julia att INTE lägga tassarna på någon... det har jag uppenbarligen misslyckats med... Får ta tag i det...



I Paradiset brukar vi glädjas åt att kunna sitta i solen och äta utan att blåsa bort... Det klarar vi inte i denna värme... T och Jacksons människa är två "rådiga" killar och bar ner bordet till bryggan och ställde det i skuggan. 

 
 


Jag har väl fått för mig att det måste fixas lite i Paradiset... Eller rättare sagt T och jag planerar och fantiserar under vintermånaderna för att sedan verkställa när sommaren kommer... Så... en dörr sågades upp igår och jag tror det blir bra.




Idag såg vi någon fantastiskt komma flygande runt Paradiset... Tyvärr klarade inte min kamera att ta bättre bilder på så långt håll...
Vi har ju fiskgjusar som häckar i vår närhet och det är STORA fåglar... men här kom det en ännu större... En havsörn seglade förbi oss två gånger idag och jag lovar... Fiskgjusen är en lite plupp bredvid denna pampiga fågel... 
Följeslagaren på bilden är en trut och det är inte så små fåglar det heller...men bredvid en havsörn är det en liten.

 
 
 


Nu tänker jag lägga mig tillrätta och titta på någon film... Det är en bra avslutning på en söndag mitt i semestern.


Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...