fredag 13 juli 2018

När batterierna måste få ventilation och larmet går



Jag klagar INTE på värmen... men solcellsanläggningen mår inte så jättebra av den här värmen... Batterierna håller på att "storkna" av värmeslag, så vi fick stänga av anläggningen idag och inte öppna kylskåpet. Vi (läs T) har fixat så det blir lite mer ventilation där själva anläggningen står och nu väntar vi på att batterierna (som tog tvärslut i natt kl. 02.20 och som larmade som om vi blivit anfallna av någon främmande makt och jag stod yrvaket givakt i sängen) ska laddas till 100 % innan vi drar igång maskineriet igen och jag kan stoppa ny glass i frysfacket.





Vi lever ö-liv, med allt vad det innebär. Mycket sker ute i det fria som det där med dusch och andra viktiga saker... typ fixa sig fin inför besök. För det fick vi igår... Min moster och tillika så gudmor och hennes man kom på besök och jag glömde fotografera... 
Ett innerligt välkommet och kärt besök landade i Paradiset och så mycket skratt, allvarliga ämnen och minnen vi hann gå igenom på några få timmar. Välkomna tillbaka...





Vi har även skördat de första Paradismogna blåbären och toppade fruktsalladen med tre var... Den första "näven" gick rakt in i munnen. Lätt hänt när man "bara ska smaka lite".




Vi har badat och 12 kg kärlek har varit med hela tiden... I kväll åker han hem till sonen och F som kommer hem från 14 dagar i Frankrike... Så efterlängtade... och ibland när vi sagt åt Bill så kan vi nästan se i hans uppsyn att han tänker... "Du är inte min riktiga mamma/pappa så jag skiter i vad Du säger".



Nu ligger alla vovvarna rena i sina bäddar och vi har lite tvätt att hänga.

Må gott





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...