onsdag 4 juli 2018

Rådjurssafari, blåbärsbuskar och migrän



Var ut en sväng för att fixa lite och hamnade i en "rådjurssafari". Himla söta...fast jag vill inte ha dem i trädgården eller på motorhuven. 





Så fick jag blåbär av mina föräldrar... Jättemycket tack. Två blåbärsbuskar ska med till Paradiset nästa gång vi åker dit och planteras i pallkragarna som står färdiga att inhysa plantorna. Nu hoppas jag det är tåliga små rackare, för i Paradiset är det annan växtzon och inte lätt för några plantor att leva... MEN jag ska vårda dem ömt utifrån alla konstens regler.





Så var det de där med migrän... Även jag (inte bara T) är drabbad av detta djävulens påfund, men jag är sällan ljuskänslig utan mer känslig för snabba rörelser och upplever mig som diffus... Det börjar smyga sig på och jag ska ta en Alvedon och lite koffein... brukar hjälpa lite och jag blir mer skarp i konturerna.




Må gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...