söndag 13 maj 2012

Även Paradiset behöver en spis


När jag vaknade i morse bestämde jag mig för att IDAG har jag ingen uppsats att skriva och så blev det ända tills NU. För när jag publicerat detta inlägg, då går jag in i skrivarträsket igen.


Äppelträdet Katja, som vi fick för tre år sedan i inflyttningspresent av T;s föräldrar, blommar för första gången.




Idag har det varit en fantastisk dag. Vi fick med sonen och J till Paradiset och även om det blåste och var aningen kyligt i skuggan, så var det hur skönt som helst. Vi... fixade med köket som är under uppbyggnad och har en bit kvar innan vi är klara. Idag måttade vi in en skiva som ska kläs med rostfri plåt och som gasolhällen ska ligga i. Det var lite mickel med det innan vi fick till det. MEN nu vet vi hur vi ska ha det... jooorå.













Som vanligt när sonen träffa Snyggingen händer det saker som normalt när bara T och jag är hemma. Att springa fjorton varv runt huset och skratta, tillhör inte vanligheterna för mig, men sonen gör det och Snyggingen hänger på... och fort går det. Mossan sprutar och vovven är lycklig.




Nu... är det dags för mig att göra lite nytta... typ... skriva en uppsats. *Suckar tungt*

Må gott

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder.

    Jag sitter här hemma och pluggar Wordpress så vi kan ju liksom plugga lite tillsammans fast ändå inte? Vad säger du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. *skrattar* Kan Du få ihop Wordpress med fenomenologi och etnografi så är jag helt med i matchen.

      Å tack för att Du gillade bilderna. Köpte en ny kamera i fredags och håller på att lära mig inställningarna. Himla kul är det.

      *KRAM*

      Radera
  2. fina bilder du tar med din nya kamera ♥ Och paradiset ser precis ut som sitt namn, som ett paradis :o)

    Visst är det sköjigt när träden börjar att blomma!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... *LER* Inser att jag måste köpa en ny skärm till datorn också... Den vi har räcker inte riktigt till. Då blir det svårt att se skärpan riktigt bra. DET är trist.

      *KRAM*

      Radera
    2. Britt du gör mitt liv lättare att leva!
      Susar hem i bilen med en nästan.....redigerad uppsats! Tack!!!! Sov gott och vila kroppen med praliner i morgon, lova mig det. Maria P.s Siamesen hälsar.

      Radera
    3. Äsch... *Rodnar jätteklädsamt*
      Å pralinerna har jag redan börjat på... knaprar för fullt.

      Må fantastiskt och bra jobbat.

      *KRAM*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...