söndag 6 maj 2012

En helg full av BRA


Vilken fantastisk helg...

Fredag, sonen fyllde och jag fick gosa med honom och mormorn och morfarn... Bara det är en fröjd. Senare på kvällen kom BÖNAN och nästan alla i hennes flock. Snyggingen visste inte till sig av kärlek till den fantastiska BrunaBönan, som han är helt övertygad om är BARA HANS.
Vart hon än gick, följde han henne kärlekskrankt som en skugga. Det gick ett tag, tills hon tröttnade på uppvaktningen och fräste ifrån. Då lade han sig en bit bort och beundrade henne... DJUPT och INNERLIGT.

En lördagförmiddag fylld med utställningsträning av en snart 1-årig dobermann. Han var fokuserad och jag var som vanligt "köttbullen". Jag for som ett rödhårigt troll i muminoutfit framför vovven, för att fånga hans uppmärksamhet på rätt sätt och grannarna smög bakom gardinerna och fnissade. Snyggingen och Bönan fick snällt ligga inne och göra det de är bra på... SOVA och fisa.




Idag... har vi varit i Paradiset... Snyggingen, T och jag. Lite kallt var det allt, men mesta jobbet var inomhus. SKRUVA STOMME till gasolhällen var prio ett idag. Vi hann med en fika på bryggan, som låg i lä och T kalkade HELA Paradiset. Man kan säga att vi har en Japansk stil... mycket mossa och lite gräs. Det ska bli ändring på det.
















Såg att harsyran har börjat blomma och skogen var förtrollande. Limegröna harsyre blad och vita blommor med ljuslila ådror och gula plippar. Alla blommor är ett eget litet konstverk.





Nu... är det dags att skriva uppsats.

Må gott... DET gör jag.

2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...