lördag 12 maj 2012

VAD är ishockey för sport? Jag trodde jag visste...


Förvirringen är total... Inte bara för att jag sitter i uppsatsskrivarträsket, som min goda vän Maria kallar det, utan det att jag trodde jag hade lite koll på vad idrott handlar om.

Just nu är det ganska mycket idrott på radio och den (radion alltså) står på hela dagarna hos oss. Även i arbetsrummet på jobbet står den och "skvalar" lite lätt i bakgrunden på P4.
Varje morgon när jag står framför spegeln och renoverar ruinerna... hör jag radiosporten och förvånas över sportjournalisternas INKOMPETENTA frågor... jag menar... som man frågar får man svar. PLÄTTLÄTT. Jag förvånas även över att nästan ALLA tränare OCH spelar har ett röstläge som knarrar och låter för attans illa. Dags att gå hos talpedagog för dem alla... nästan...alla.

En annan fundering är... klyschor... VARFÖR svarar nästan ALLA spelare och tränare i klyschor med konstiga metaforer... JAG BLIR GALEN.

De senaste veckorna har jag bland annat lärt mig att anledningen till att TRE KRONOR hade så jobbigt på träningsmatcherna var för att "de spelar i uppförsbacke"... JÖSSES...ishockey spelar man på plan isrink, så var TRE KRONOR var och spelade då, det vet i katten. Å en annan fundering på detta, hur får man vattnet att ligga kvar när man har en isbana i backe. Det övergår min tankeförmåga. Har grabbarna hittat någon bergssluttning med svallis som de är och krawlar runt i.

Jag har även fått höra VARFÖR TRE KRONOR förlorade sista träningsmatchen innan VM startade. Reportern frågade tränaren... "Varför förlorade Ni matchen?" Tränaren (vad han nu heter) svarade efter att ha tänkt ett litet tag... "Anledningen till att vi förlorade matchen var att de andra gjorde fler mål". JÖSSES... det var intelligent tycker jag. Jag trodde att det var pudelns kärna... att någon skulle göra fler mål.

Sedan... håll i er... fick jag höra i torsdags... att det finns spelare i ryska laget som är KANNILBALER... PÅ SANT...
Tränaren i TRE KRONOR hade klurat lite inför matchen mot Ryssland och sa att Ryssarna var snabba och hungriga killar. Jorå... och så sade han att Svenskarna "snabbt måste släppa pucken annars blir blir man uppäten av ryska spelare"... FATTAR NI... "UPPÄTEN AV RYSKA SPELARE"... det är juh inte klokt. Å sådana tillåter de att spela i VM.

Det är det jag alltid har sagt... SPORT av alla de slag är SKITFARLIGT.




Nu är det dags för mig att återvända till uppsatsskrivarträsket.

Må gott

4 kommentarer:

  1. God morgon där bort i träsket! *skrattar* din humor är oslagbar!
    Tittar in för att önska dig en fin dag... och för säga att jag hoppas att det känns bättre idag!

    Jag har en deadline i morgon kl 12.00, men efter det kan jag avara ett par timmar (och du tror att jag kan vara till någon nytta)!

    Superduperstor Kram till gumman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan vännen...

      Just nu flyter det på. Tar många raster och hittar på MASSOR av silverskedar som måste putsas för att jag ska slippa skriva.

      Idag ska jag börja med slutdiskussionen och knyta ihop det med tidigare forskning. *Himlar med ögonen*
      Jag har utvecklat en himla bra stragegi för "kill your darling". Allt fint och himla bra jag skrivit som jag måste plocka bort för att det inte tillför arbetet något, lägger jag i en egen mapp. Man vet ALDRIG när det kommer till användning och jag behöver inte kasta det. Känns lite bättre då.

      Lycka till med din deadline och jag träffar Dig gärna.

      *KRAM*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...