onsdag 16 maj 2012

De finns fortfarande...


Idag... när jag var ute och fotograferade för jobbet... såg jag något jag trodde var en svunnen tid. Jag såg en telefonkiosk... PÅ SANT... en riktig OCH som fungerade. Jag var HELT övertygad om att sådana inte finns längre... borta... finito...gone... Har liksom inte sett någon sedan mobiltelefonens inträdande i världen. MEN jag hade FEL. På den gamla goda tiden... när telefonkioskarna var grågröna och hade nummerskiva och inte tryckknappar... då fanns det till och med en TELEFONKATALOG som hängde lite snyggt i en kedja. Någon telefonkatalog såg jag inte till, inte ens en sönderriven sådan.




I trädgården... Det låter som om det är något stort det... TRÄDGÅRD... det är att överdriva. I den lilla plätten utanför vårt fönster, blommar just nu Dillpionen helt hysteriskt rosa. Snyggt OCH pråligt kan man lungt kalla färgen för... aningen SKRIKIG om jag ska vara helt ärlig, men jag gillar det.



Vårt lilla äppelträd som haren höll på att döda i vintras blommar med HUR många blommar som helst å inte ett bi i närheten. Ska det vara så att jag måste häva mig ut med en liten ynka pensel och pollinera nu också om jag ska få någon frukt. Kommer det inte några bin eller humlingar, så kan grannarna se mig flänga runt pinnen till äppelträdet mitt på vår plätt och pollinera i morgon kväll. Kanske ska göra show av det och klä mig svart och gulrandigt och ta inträde och göra en liten dans av det hela... Fake- Humlans- Dans.




Nu är det dags att skriva... IGEN.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...