lördag 14 september 2013

Jag fick en gång en såg...

 
 
Vi packade bilen och åkte till Paradiset för att jobba. Det vore skönt om lite till blev klart innan stängningen för vintern. Bara liiiiiite till.
 

 
 




Nu har T börjat jobba inne... Fönsterfoder spacklas och slipas... för att spacklas igen och slipas... Det är nu mitt jobb kommer in. Själva målningen, det ska jag fixa. Innan dess är jag hantlangare och sågar lite... när T släpper till sågen.
Den där T köpte en såg åt mig, då jag upplyste honom om att jag inte hade någon och han höll stenhårt i sin... Sågen han köpte, har jag inte sett röken av förrän förra helgen... T... hade den för den var visst rätt bra.
Jorå... Måla är min grej... och hantlanga... Jag är rätt nöjd med det.
 




Nu är det dags att moffa en riktigt "kläggig" pizza. Det är jag också rätt nöjd med.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Hemma hos oss är det tvärtom. Alla verktygen är MINA och jag vaktar dem som en hök, gud nåde den som är i min verktygslåda och förstör ordningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *skrattar högt*
      Det har varit så här... för typ 100 år sedan.
      Det var på den tiden jag arbetade som dekoratör och utställningsansvarig på ett museum. Hade verktygen i mitt jobb.
      Nu överlåter jag med varm hand verktygen i vårt hem till T. Jag nöjer mig med att hantlanga och måla. Ska tillägga att T är fantastisk med både såg, skruvdragare och hammare...

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...