söndag 15 september 2013

När det tjuter i brandvarnaren

 
 
Idag ringde jag till mina föräldrar... och det var min pappa som svarade.
Jag frågade vad de höll på med och fick till svar...
 
- Mamma är i källaren och väver och jag håller på att ta ur batteriet ur brandvarnaren.
- Jaha... varför tar Du ur batteriet?
- För att brandvarnaren tjuter...
- Ok... äm... så... har Du kollat att det inte brinner?
- Näe...
Där brast det för oss båda... och det var svårt att sluta skratta. Jag har själv gjort samma sak och jag misstänker att vi inte är de enda som river ur batteriet ur brandvarnaren för att den tjuter UTAN att titta om det brinner.
Kan tillägga att det INTE brann.

 
 
 


Må gott


2 kommentarer:

  1. Det brinner i bloggen! Solrosen är som eldsflammor!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skrattar* I solljuset såg det verkligen ut som om den nästan utblommade solrosen var knallröd.

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...