torsdag 19 september 2013

Oväntat uppvaktad

 
 
Idag fick jag en present... Min första födelsedagspresent för detta året. Fast jag fyller inte förrän i morgon och jag fyller jämt... 23... jorå... jag fyller jämt 23 och så är det i år också.
 
När jag kom i morse möttes jag på jobbet av K... som drog med mig in på rummet och räckte över en present given med stor värme. 12 stycken... TOLV STORA ägg, värpta av hennes egna pullor. Aldrig har någon på jobbet fått så många ägg och jag är både glad och hedrad. Dessa ägg är lagda av hönor som får sprätta runt på gården och leva ett bra hönsliv, dock utan tupp. Jamen va... det går ju inte att ha en kille bland pullorna när man bor i befolkade områden. Han skulle väcka hela grannskapet och K skulle INTE vara populär på byn. Därav att flickorna får gå utan galande herrsällskap.
Äggen ska ätas till frukost och varje tugga ska njutas med andakt.
Tack... jättestort och innerligt TACK.
 
 
 




Nu go´vänner ska jag fortsätta fixa. Jag har ett födelsedagskals att rusta för och jag är inte klar.

Må gott


2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Vilken härlig present du fick, sånt är uppskattat! Hoppas du får fler trevliga presenter under dagen, det är ju lite kul med paket och överraskningar.
    Ha en förtjusande födelsedag, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...