torsdag 7 januari 2021

Ny lampfot, en tung "elefant" från Orrefors.



Alla som känner mig väl, vet att jag är barnsligt förtjust i lampor och framför allt lampfötter i glas från 60 - 70 - talet.
Scannar av det mesta i min närhet för att inte missa något fynd. T frågade (försiktigt) för inte så länge sedan "om det inte räcker nu med lampfötter". Jag förstod inte alls vad han menade.

Straxt innan jul fyndade jag på Tradera. En lampfot från Orrefors... jamen va... Den var ju bara att lägga bud på och den blev min. Tung som en elefant är den och när den kom var den inte den renaste, ingen lampskärm och elen var inte att lita på.
Nu är den ren, jag har hämtat en lampskärm från mina gömmor, vi har satt på möbeltassar under och T har bytt elen. Jag har planer på att den ska få bli med till Paradiset, men har inte bestämt mig än.
I dagsläget står den på skänken i matsalen, min tunga "elefant" från Orrefors.




Nu är det dags för Julia att få "lätta på trycket" och det behövs en vända i parken för det.


Må gott


I´ll be back.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...