söndag 31 januari 2021

Att bli lycklig över ett staket



I tider som dessa gäller det att hitta njutning, glädje och något att längta till. Idag har solen formligen "vräkt ner" och jag har haft tvätt på tork (läs istorka) på balkongen och nu doftar det ute i hela våningen. Inte för att tvätten blev så himla torr, men himlars vad gott den doftar.





Idag har det varit kallt. När vi gick upp i morse var det minus 13 grader. Det tycker jag är kallt och jag är som Julia... vill helst hålla mig inne, även om solen vräker ner.



T som är i stålbranschen blev himla lycklig när han såg detta staket idag. Någon tänker som vi. Vi har i Paradiset byggt en soffa runt en tall då vi inte vill fälla den för att den råkar växa på ett tokigt ställe. Samma sak här. Någon har fixat ett staket i järn och lagt ner både extra tid och pengar för att behålla trädet. Jag gillar det. 




Nu väntar vi på sonen och F som kommer på middag. Det är också en glädje och njutning.


Må gott

I´ll be back.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...