fredag 30 december 2011

GULDBRÖLLOP

Idag firar mina föräldrar guldbröllop och DET ska firas... på hemlig ort med god mat och trevligt och roligt sällskap.

JÄTTEGRATTIS



Själv har jag målat klart listerna i sovrummet, köpt en ny lampa till hallen (som förövrigt inte är klar men förhoppningsvis snart blir det)
Vi har ännu inte bestämt hur vi ska göra med golvet. Klinker eller parkett. Det lutar åt grå/svart klinker modell STÖRRE. Måste först riva ur den terracottarosaröda klinker som ligger i hallen just nu och ser HEMSK ut. Den var nylagd när vi flyttade in för tre år sedan, med värmeslingor som dog efter första vintern och som KOSTADE skjortan att ha på. Vi beslutade oss för att inte lägga in nya slingor då vi inte saknat dem som dog.


Jag har börjat ligga ett tag och vila på köksgolvet och samtidigt stretcha, detta tycker Snyggingen är toppen. Han kryper tätt intill och somnar... det gör jag med... somnar.
Enda gången han kan ligga bredvid sin matte, då sängen och soffan är förbjudet område för en liten vovve.


Nu go´vänner är det dags för mig att fixa middag.

Må gott... DET gör jag.

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År vännen och tack för att du gör bloggvärlden så mycket roligare med dina trivsamma och eftertänksamma inlägg!!!

    Jag hoppas att du får en makalöst trevlig och skön Nyårshelg och en bra start på 2012!!!

    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan vänne och detsamma önskar jag Dig och de Dina.

    *KRAMAR om i massor*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...