söndag 11 december 2011

Ökar den grå massan...


Min värld är fortfarande i "hjärna på högvarv" och "inte hunnit jula". Läste dock i en artikel att det har gjorts studier på de som tänkar mycket att deras grå massa i hjärnan ökar... Det innebär att snart börjar min grå massa tryckas ut genom öronen... så mycket tänker jag nu... STATISTIK... så in i bomben, massa STATISTIK. Min hjärna är full och ibland orkar jag inte tänka mer. Om en vecka ska jag vara klar med uppgiften och DÅ ska jag ta jullov. Då ska jag fixa julstöket och klapparna.




Igår började T med väggar och tak i trappen. Han fixade en ställning så vi inte behöver stå på stege när det är dags att slipa och måla. DET är bra.












Idag har vi haft mina föräldrar här på lutfisk och alla dess tillbehör. Det var meningen att sonen och hans J, skulle komma också, men de låg i magsjuka och DET vill vi INTE ha in i detta hus.



Gustavsbergs Gefyr av Stig Lindberg




Efter middagen tog T och jag vovvarna på en promenad över stan. Julen är i full gång och kommersen hög. Snyggingen och Bönan tycket nog det var lite jobbigt med alla tomtar, girlanger och människor som rusade runt, så när vi kom hem fick de mat och somnade ovaggade.


Nu är det dags för mig att fortsätta trimma hjärnan.

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...