tisdag 23 oktober 2012

Ännu en död maskin

 
Äntligen är sista golvlisterna till hallen färdigmålat och matbordet är ÄNTLIGEN fritt från diverse långa och korta nymålade historier. Senaste dagarna har T och jag suttit som på bussen när vi ätit... Bredvid varandra.
 

 
 


Så var det det där med MASKINER. I maj månad dog sterion... hur katten klarar man sig utan en sådan. Vi har haft en liten radio på badrummet och nu tröttnade vi... så ... när vi ändå köpte en ny tvättmaskin, fick en liten sterio hänga med på köpet.
En praktisk liten sak med dockningsstation för mobilen så vi kan lyssna på musik som vi har ligger på den... och en liten "port" för USB. DET är himla praktsiskt för nu lagom till jul kan jag trycka in ALLA mina julskivor på en sådan liten mojäng och VIPS har jag jul HELA dagarna utan att behöva byta skivor. Självklart finns det en liten släde för CD-skivor också OCH radio... VANLIG radio kan jag INTE vara utan.
Igår... plockade T ut tre CD-skivor från den döda maskinens CD-växlare. Det var ett skruvande och ojande... ahaande och muttrande jasså jassååååååååååååååå...innan mina skivor kom fram ur djupet på den döde.







Ikväll kopplas den nya maskinen in... sladdar för nya högtalare ska fixas och JAG är supernöjd.

Må gott

2 kommentarer:

Kul att Du har lust att skriva några ord...