måndag 8 oktober 2012

Sommaren var kort...

 
Idag... hade jag täckjacka... idag var det bara för mig att ge vika för hösten. Visst har jag sett att löven är gula och faller, men i mitt sinne har jag både vägrat och förträngt att sommaren inte är med oss längre. Fastän jag är ett höstbarn och älskar höstens höga klara luft, så var sommaren för kort och jag hann inte ens bada.
MEN... nu är den här och täckjackan kom på.
 
 





När jag fyllde (för några veckor sedan) fick jag av Maria en STOR och knoppande krysantemum. Nu, står den i all sin ljusrosa prakt och blommar som en tok. Jag njuter av den varje gång jag går in och ut genom ytterdörren och jag hoppas inte frosten tar den än på några veckor. Lägger en handduk över den på kvällarna och den ser ut som ett litet spöke.
 
 

 
När jag i mitt behov av egentid i lördags hamnade på IKEA mitt i min brist på shoppingrutin, såg jag att de redan börjat sälja amaryllis... där går ändå gränsen. Jag har just gått med på att sommaren inte längre är i sin linda eller i slutet utan att hösten är här... då drämmer de till med AMARYLLISAR... det är inte OK... Låt mig få ha höst ett tag, innan "nu är det jul igen" och snötyngda grenar dundrar in som Rudolf med släden. Varför kan inte butikerna låta oss ha våra årstider ifred... Höstrea... efter midsommar och vinterblommor i oktober. Hm... Think outside the box... jojo... är det det de gör?
 

 


Må gott

2 kommentarer:

  1. Instämmer, sommaren som var känns alldeles för kort! Trots höstkyla kör jag fortfarande med stickat... täckjackan får vänta lite! ;)

    Vad kul att din Krysantemum fortfarande blommar!

    Ha en fortsatt fin veckan gumman♥ och puss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Täckjackan är tunn... men ändå en täckjacka. Isses vad frusen jag är.
      Å Krysantemummen är FANTASTISK. Innerligt tack.

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...