fredag 19 oktober 2012

Ren skär njutning

 
Listerna ligger nymålade, högblanka och förhoppningsvis dammfria och torkar på köksbodet och jag ska ägna mig åt REN SKÄR NJUTNING... i form av rostat bröd med så mycket smör på att en tandläkare skulle kunna göra ett tandavtryck i den feta härligheten om den inte smält ner i det varma rostebrödet. Som pålägg, ett lager perfekt Chèvre och ett ringlande honungsband med flytande Akaciahonung över hela skapelsen och några skivor lufttorkad lite salt skinka bredvid. JAMEN HUR BRA KAN DET BLI!
 
 
 








Nu go´vänner... är det fredag

4 kommentarer:

  1. Åhh, har inte läst på ett tag och nu fick jag läsa om vad som hänt Snyggingen! Så hemskt det måste varit för er:-( Man blir ju så djupt ledsen när det händer något med ens små söta djur! Hoppas att det nu går på bättringsvägen och att han låter bli kottar i fortsättningen:)
    Ha en bra helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kamilla...

      Jorå, SnyggÅkeGranKotteÄtare mår mycket bättre och jag med. Det var en orolig pers för oss alla.
      Tog hem en hel hink med grankottar och ställde i hallen... han bryr sig inte det minsta, utan det är nog som veterinären trodde. "En fin liten löptik som pinkat på kotten och vips försvann den ner i gapet".

      Må gott

      *KRAMAR om*

      Radera
  2. Mums vad gott det ser ut gumman! :)

    Vad skönt att ni fått listerna målade! Jag hoppas att ni kan fortsätta att njuta under helgen, inte bara jobba och fixa! Och så hoppas jag att du får en timme eller så över nästa vecka för lite köksbordsprat. Fick "lite" Brittlängtan! :)

    Här ska vi njuta av att ha Kajsa i stan!

    Pussa sötnosÅke från mig och hälsa mannen!
    Kram och kärlek♥ från andra sidan skogen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR gott...

      Njä... listerna är inte riktigt färdiga än. Några varv till med penseln får det allt bli.
      Å timmar över... räknas inte. Vi ringer och bestämmer en tid.

      Må gott och njut av "Kajsa i stan".


      Hälsa HELA familjen med en STOR kram

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...