måndag 16 januari 2012

Argaste dagen


Jag har helt GALET trött, och vad det beror på VET I KATTEN... Har hört fler på jobbet som säger samma sak... onormalt trötta.
Har suttit och "snurrat runt" bland bloggarna och blir nästan lite avundsjuk på all energi människor i vårt avlånga land har. Här sitter jag och ser MASSOR som behövs göras och som jag inte tar mig för att göra... Kanske behöver ett litet vitaminpiller eller två för att få en kick och komma igång med alla måsten.
Att äta apelsin och ta långa promenader hjälper INTE. Av apelsinen får jag ont i magen och efter en lång promenad vill jag ta en liten sovlur.


I helgen hade jag en sådan där ARGASTE dag och fräste bara runt. Det spelade ingen roll vad T gjorde eller INTE gjorde, så fräste jag.
I lördags kväll var jag godissugen och jag har sagt åt T att INTE visa mig att han har godis, något han alltid har och i lördags frågade jag honom om han hade... GODIS...
- näe... inte nu, vill Du ha?
- SJÄLVKLAR, fräste jag.
- Vill Du att jag ska åka och fixa lite, svarade han.
JÖSSES..."Vill Du att jag ska åka" HUR kan man tänka så... DET ÄR UPPENBART, att jag vill. Förstår han inte det...
- Om Du vill, svarade jag lite försiktigare än fräsningen tidigare, varpå T åkte och fixade en STOR påse med smågodis.
Äm... tror Ni jag var nöjd?
När jag öppnade påsen fanns INGET GOTT GODIS... och han hade inte köpt någon choklad. *suckar ljudligt* Vågade inte säga detta (just då) till världens bästa T... men idag berättade jag om missnöjet med godiset... Han skrattade... för idag var det INTE min värsta dag... idag var det en rätt vanlig men trött dag.


Nu go´vänner är det dags för mig att plugga ett tag... Har en C-uppsats att ta tag i.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, här hemma ber jag också mannen att gömma godiset... brukar aldrig funka bör tilläggas! ;)

    Jag förstår om du är trött... som pluggar, jobbar och har djur, hus och stuga att fixa och ta hand om! Själv är jag också supertrött... och less på att skriva uppsats (men det törs man ju knappt säga) ...och i vår blir det ytterligare en, i pedagogik, visserligen känns den så ofantligt mycket roligare, men oj vad jag ibland (eller ofta) kan känna att det skulle vara skönt att "bara" packa korvbröd eller sitta i kassan på Willys (iaf ett par dagar)! Oj vad jag kan sakna att jag inte hinner träna eller vara utomhus. Eller hinner planera veckoinköpen så att maten blir mer varierad. Vad jag kan önska att jag hade förmåga att koppla av och njuta mer... klarade av att inte ha så dåligt samvete jämt. Önskade att jag "fick" läsa böcker som är lättsamma, för avkopplings skull. Äta godis och pilla mig i naveln framför TV´n en hel dag, så att det blir tråkigt!

    Kanske är du som jag gumman... lite för "duktig" och ambitiös, eller? Ibland skulle jag villa vara fullständigt halvdan och oambitiös och lat och ja...vad som helst faktiskt! :P

    Så hur klok jag än försöker vara nu, så är det ju rätt så lätt att genomskåda att jag själv inte är den bästa på att ta det varsamt, även om jag försöker. Men om det nu är så att du sliter lite för mycket, så hoppas jag att du får tid och ro att vara rädd om dig, så att du hinner vila upp dig !!!

    Överöser dig med massor av KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Du fantastiska.

    *KRAMAR tillbaka*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...