söndag 1 januari 2012

Granen är avjulad och bortsläpad

God fortsättning på det nya året...
och ÄNTLIGEN har snön kommit. Idag har den vräkt ner och vi har avjulat granen och Snyggingen fick dra den i snön till uppsamlingsplatsen för uttjänta granar. Lika härligt, lika skönt är det när den försvinner... granen, menar jag.


Idag, som alltid, i alla fall de senaste 18 åren, har vi njutit av 1;a januarifika hos goda vänner. Så är det när man fyller år första dagen på året. Alla samlas och tar en lugn härlig stund i dagenefteranda för att fira födelsedagsmannen P.

GRATTIS

och tack för det fantastiska fikabordet och trevligt sällskap. Vi passade även på att fira de vi missat eller varit dubbelbokade för, så idag var det nästan som julafton när jag kom med min paketpåse.

TantSimone vårdar ömt sonens J.

 
Nu tänkte jag ta en vända med tv-zappen. Hoppas det är någon bra film jag inte sett.

Må gott

3 kommentarer:

  1. Åååå vad härligt med snö. Vill också ha :)

    SvaraRadera
  2. Önskar er alla en god fortsättning på nya året. Sen måste jag bara utrycka min avunsjuka på alla otroligt fina bilder som du tar, vad duktig du är. Jag vill oxå kunna ta såna snygga kort ;-) Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan Husfrun...
    Den där snön... är bara slut kvar. Det regnade bort igår. *Suckar uppgivet*

    Hej Mia...
    Detsamma till Dig och innerligt tack för "avundsjukan" *skrattar*

    Må gott

    *KRAMAR om dem*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...