söndag 22 januari 2012

PysselTantKarin


Jag hade en gång en urvacker Saint Paula, det är ett minne blott. PysselTantKarin har fått smak för denna blålila, en gång så vackra helgonblomma...




... och PysselTantKarins filosofi är uppenbarligen, "varför låta något vara när man kan pyssla med det". Ska tillägga att det inte bara är blommor som är TantKarins stora intresse, utan ALLT som går att småputta på, leka med och bära på är hennes melodi.


 


Jag ger upp min blålila Saint Paula, jag ger upp ALLA sorters Saint Pauler, för de kommer inte överleva TantKarins omsorg.
Dette exemplar kommer få förflyttning till mina föräldrars lugna fönster, där kattfröken INTE har tillträde.

 

Hon har till och med tagit över Snyggingens mat- och vattenskålar. Numera får han vackert vänta tills hon ätit klart, innan han vågar sig fram. För inte nog med att hon pysslar om våra blommor, hon är den som bestämmer och det är bara för en "liten" dobermann att finna sig i.


 
Sedan var det juh det där med den SLIPDAMMIGA garderoben. Kanske ska tillägga att det inte är någon "vanlig 60x60 garderob" utan en "walk in closet -om-man-böjer-på-nacken-garderob". Allt i den är nu rent och T håller på att skryka. Ska ta över när han tröttnar. Misstänker att det är jättesnart. Jag tycker INTE om att stryka... bland det tråkigaste jag vet, förutom att dammsuga.

 


 
Tjing - poff - ute.

8 kommentarer:

  1. Men visst är det väl ändå liiite roligt och stryka??! :-)

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* NÄE... det är inte ett skit roligt att stryka och vi håller fortfarande på.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  3. Strykning av tvätt... vet inte när jag senast "roade" mig med det, måste vara ett år sedan eller två! ;)

    Vilken vacker taklampa jag ser skymta där bakom de alldeles nytvättade skjortorna, verkligen urtjusig! :)

    Tusen tack för erbjudandet av litteratur, det uppskattas! Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska skriva om, men något om samtal/dialog, ev. medier och de naturvetenskapliga ämnena blir det... Har du någon litteratur som du tror kan passa och som du kan avvara, så lånar jag gärna! :) Saknar du någon litteratur så fråga gärna, jag kanske kan vara till hjälp!!!

    Ha en toppenskön kväll du goa och rara!!!
    BAMSEKRAMEN♥ från mig

    SvaraRadera
  4. Hejsan Maria.

    Det där med strykning av tvätt, är min "svaghet". Nästan allt stryks innan det hängs in i garderoben, dock inte underklärder *pustar*

    Jag har ett par böcker i hyllan ang. samtal - och när det gäller medieböcker har jag DRIVOR. När Du har Ditt syfte klart... meddela mig så kollar jag av vad som skulle kunna passa.

    Har försökt att skriva lite mer i Dina kommentarer... och det är problem med det, trodde det var min dator, men jag har försökt på flera och det är samma sak. Hoppas det fixar till sig.

    Må gott

    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  5. Låter toppen med böckerna! :)

    Jag kör numera med Google Chrome och kan äntligen kommentera hos de bloggar där det tidigare inte gick (bla hos dig). Ändrade inställningarna för kommentarsfältet och har nu ett popupfönster. Det verkar ha fungerat... för de som brukar kommentera hos mig märker skillnad.

    Hoppas att det ordnar sig för dig!!!

    Ha det gott gumman!
    Kram

    SvaraRadera
  6. TJohooo... nu kan även jag kommentera hos Dig.

    *KRAM*

    SvaraRadera
  7. Jag bara säger karlar ;O))
    Men fortsätt att Må Gott och Hälsa alla där hemma ;O))VI saknar ER!!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. TJoho Anonym.

    Det är himla rent i garderoben. *Flinar* och nystruket.
    Vi saknar också Er.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...