fredag 6 januari 2012

Fiskar på list

Ibland tar det lite tid att få saker färdiga och när det gäller att få upp mina Anita Nylund - Janssons frestelsefiskar från JIE Gantofta Helsingborg, har det tagit ca två år. Har fyra stycken, *stolt och skrytig ägare* tre blå och en röd. Tyvärr är väggen inte längre än att det går att få upp tre firrar, så en av dem får bli med till Paradiset i vår och pryda någon vägg där.


Anledningen till att de inte kommit upp förrän nu, är den att vi inte vetat hur vi ska sätta upp dem. Hade tänkt att fixa tallrikskrokar, men hittade inga som var så djupa att jag vågade hänga firrarn i dem och i veckan hittade vi en tavellist som fungerade för mina fynd, så nu åkte de upp. *himla nöjd*




Idag har vi varit till Paradisets kant och låtit Snyggingen och Bönan får springa av sig lite. Så himla härligt att se dem rusa runt och njuta av att vara koppelfria.
Paradiset ser ut att ha klarat sig bättre från stormen Emil än hans föregångare den där Dagmar. Takpappen ligger kvar och tur är väl det då isen ligger tunn vid  strandkanterna. Vill inte gå som en isbrytare för att ta mig dit ut igen. Nu väntar jag på våren och att sjösätta båten för sommaren.













Ja, ja... jag vet att vovvarna INTE ska ha täcke på sig när de busar runt... Men de kan inte fastan i dessa, då de sitter med kardborrband och idag var det minus flera grader och bitande råkallt ute så täckena fick sitta kvar. Curlingmatte juh.
Själv gick jag (som sonen sa när han var liten) i "termosbyxor", ullstrumpor och duntäckjacka och jag frös INTE. *himla nöjd*


Så där...Nu är det dags för mig att göra någon nytta i detta hem... Kolla om det finns någon bra "trettondagsfilm" eller så... T bjöd på fantastisk middag så godistarmen suger inte än.
Vovvarna ligger i sina bäddar, mätta och nöjda och sover. Tanterna gör det de är bra på... vilar för att orka sova.

Må gott... DET gör jag.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Fina bilder och lyckliga er som har minusgrader! I Skåne är det 5 grader, massor med regn och blåsigt. Hundarna är SÅ vackra. Klart de ska ha täcken så de inte fryser i sin ganska tunna päls. För det har de väl? Min Border Collie har massor med päls så hon har ännu inte burit täcke i år.

    Ha en fin lördag.
    Malin

    SvaraRadera
  2. Hejsan Malin.
    Tack och jättetack.
    Det stämmer, Dobermann är riktiga fryslortar. De har inte någon underull i sin päls, därför får de täcken. Brukar inte ha det när de jobbar eller tränar, men igår var det så där råkallt och några minus.

    Må gott även Du

    //Britt

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...