lördag 7 januari 2012

Bo-Buster Ek


TantSimones yngsta lilla (snart 7 kg) son, Bo-Buster Ek, har har varit ute och "roat" sig. Hans matte Mia har sänt över några bilder för att visa eländet. (Fick lov att lägga ut dem på bloggen)
Bo-Buster Ek, bor på landet och han är kung i sina trakter. Bo-Buster Ek är en STOR röd kille, med en hårman värd att bli avundsjuk på.
En morgon kom han genom kattluckan och var SVART och geggig och luktade AVLOPP. Mia som är en rådig kvinna, sa till Bosse att "stå still lilla hjärtat så jag får fotografera" innan hon stoppade honom i badbaljan.
Himla bra, för då fick även jag ta dela av Bo-Buster, modell skitig, TantSimones avkomma.

Foto, Mia Ek

Lite ivrig var nog Mia, med tanke på suddigheten i skitbilderna. Å jag kan inte föreställa mig STANKEN.

Foto, Mia Ek

En sväng i duschen och Bo-Buster blev som ny. Åter är hans päls röd och grann... *puffar på mina egna röda lockar*
Det tar några timmar för pälsen att torka och jag undrar var det vad som lockade Kungen av Katter att sänka sig så lågt som att plumsa ner i SKIT.


Foto, Mia Ek

Bo-Busters väna moder Simone skulle AAAAAAAAAAALDRIG kliva ner i något fyllt med vatten.  Hon vägrar bli blöt i håret. Fast... man vet aldrig. Hon är juh inte någon utekisse och vem vet vad som kan locka i naturen.

Må gott

Det gör jag...

9 kommentarer:

  1. Sån tur att du tog med en bild på "after" när han sover sin skönhetssömn på husses jobbarbyxor, eftersom "before" är rena skräckpropagandan på vad en alldeles för nyfiken och klumpig katt kan råka ut för. :-D Kram Mia

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* Jamen han är juh världens finaste KattKung och jag måste juh visa honom i sin prakt, vilandes på "jobbarnas" kläder.

    Må gott

    *KRAM*

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha men herregud!!!! Vad har han gjort?!!!

    SvaraRadera
  4. Bo-Buster Ek är en driftig och HUNGRIG kille. *Skrattar* Troligen har han jagat sork i ett dike nära någon ladugård, där det finns KOSKIT. Han STANK och var INTE lätt att få ren.
    Bo-Buster levererar diverse godsaker till sin matte och husse och häromdagen kom han dragande med en hare... LEVANDE. Han är en stor stark kille.

    Må gott
    *LER*

    SvaraRadera
  5. Herre min skapare HAHAHHAHHAHAHA trodde jag sett allt vad katter kan hitta på!!
    Tanya hälsar och tackar för senaste semestern och matten för den eminenta middagen ;O)

    Kramar och hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  6. *Flinar* När det gällder Bo-Buster vet man ALDRIG vad som händer.

    Ni är välkomna tillbaka.

    *KRAM*

    SvaraRadera
  7. haha så kul du skriver, satt och skrattade högt för mig själv :))

    SvaraRadera
  8. Hejsan Dr. Glas...
    Tack och innerligt tack för de vänliga orden. Är glad om det jag skriver uppskattas. *Snurrar nöjt ett varv på stolen*

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...