lördag 28 januari 2012

Har "tjänat" pengar


Just nu "smiter" jag från min uppsats... Den ligger och "skaver" i mitt huvud hela tiden och jag orkar inte tänka (heltid) på det för tillfällte... Därför är jag här och gör massa onödiga men nödiga saker för att orka skriva och tänka vidare.

 

Igår... *himla nöjd* var jag ute och fyndade... HALVA REAPRISET... det är vad jag kallar REA. Fjutta runt med 25% eller 50% i rea... det är bara en SKITLITEN sänkning av priset... men HALVA REAPRISET, det gillar jag och det är då det är dags att skrida till verket och införskaffa sig diverse saker som VERKLIGEN behövs.

Jag "tjänade" massor igår... Enligt T, är det kvinnlig logik och enligt mig en fantasktisk logik. Det jag inhandlade skulle kostat 1998 kronor men... håll i hatten, jag behövde "endast" hosta upp 580 riksdaler. Med andra ord har jag "TJÄNAT" 1480 kronor. Jamen är det bra... eller ÄR DET BRA. *Dansar flamenco i hallen*



Sedan har jag blivit utmanad... av Maria och jag ska efter bästa förmåga besvara utmaningen...

UTMANING

1. Vad gjorde Du för tio år sedan?
Jobbade - pluggade - körde sonen till diverse träningar och matcher, längtade efter T som jobbade i Jönköping.

2. Vad gjorde Du för ett år sedan?
Grinade som en tok för sonen skulle åka bort i 50 dagar och resa runt i Asien. Hans dröm och min mardröm.

3. Fem snacks Du gillar?
Coklad i alla former, oliver, kanelmandlar, nötter, naturgodis.

4. Fem sånger Du kan utantill?
Härlig är jorden, Den blomstertid nu kommer, Trollmors vaggvisa, Helan går, Nationalsången.

5. Fem saker Du skulle göra om Du blev miljonär?
Äm... hur många miljoner... en... fler... JAG BEHÖVER MASSOR AV MILJONER!!!
Men... renovera klart husen, både hemma och i paradiset och då är miljonen slut. Är det fler av dem... då får sonen en stor peng, en ny bil införskaffas.

6. Fem dåliga vanor Du har?
Väntar till sista minuten med att göra saker.
Stryker lakan.
Vägrar gå utanför dörren UTAN läppstift.
Väntar för länge med att äta och är därmed VRÅLHUNGRIG när middagen sätts på bordet.
Äter för mycket choklad.

7. Fem saker Du gillar att göra?
Vara med min familj
Ta långa promenader med Snyggingen
Vara i Paradiset
Äta
Träffa vänner.

8. Fem saker Du aldrig skulle klä Dig i eller köpa?
Långa örhängen
Skinnbyxor
Kortkorta kjolar
Tröjor som visar magen
Knytblusar (med rosetter under hakan)

9. Fem favoritsaker?
Dessa är EJ i rangordning
Klockan jag ärvt efter min farfar.
Mina mjukisbyxor
Ursula Printz tekoppar
Loveseaten
Dolly - bilen jag köpte som 17-åring och fortfarande har i garaget.

10. Vilka fem bloggar skickar Du vidare till?
4. Anette



Nämen... isses... nu kan jag inte smita längre.
T är ute med Snyggingen och här sitter jag till ingen nytta. Ska hänga tvätten och fortsätta med uppsatseriet.




Må gott... Godis är jättegott

8 kommentarer:

  1. Det är bra med "tjejmatte", då tjänar man en massa pengar varje gång man handlar på rea. Så själv har jag tjänat en slant idag också ;-) på shoppingrundan i Lund.

    SvaraRadera
  2. Jamen hej *gör en piruette*
    Ännu en smart kvinna som tjänat pengar. Tänk om vi skulle sitta i regeringen... vi skulle få kommun, stat och landsting att skära tjocka skivor med smör.

    Må gott

    SvaraRadera
  3. Åh hur tänkte vi nu då?!
    Tyckte jag såg ett lite väl välbekant namn mellan raderna. ;-)
    Ska se om de blir ngt av det.. Tjingeling så länge!!

    SvaraRadera
  4. *skrattar* Jamen Marina... det där fixar Du.

    *KRAMAR om`na*

    SvaraRadera
  5. Åh, men Inga Lill ska alltså också vara en fransk bulldog? Jag måste bara göra lite reklam för den rasen. Sociala, roliga, busiga, kärleksfulla, envisa, gillar långa promenader, leka med andra hundar (och katter, men katterna brukar inte uppskatta min Laika alltid, hon har ett ärr på ögonbrynet som hon fick av en katt som inte tyckte det va så kul att leka med en hund...) i en salig blandning. Det kan nästan inte bli bättre :)
    Då blir säkert snyggingen Åke glad också och tanterna ;) Hoppas du lyckas övertala T!

    God söndag till Er!

    SvaraRadera
  6. Dr. Glas...

    Jamen själklart...en liten "fralla" eller "våffla" som T kallar det. Någon gång i mitt liv, kommer det bo en liten Inga-Lill i vårt hus.
    Honungsfärgad med svart nos och tass.
    Det gäller bara att lista ut hur jag ska övertala T.

    Önskar även Dig/Er en fantastisk söndag.

    SvaraRadera
  7. Att vara någons fru...

    *ASG* DET skulle jag sagt till "min professor" Anders som jag hade i statistik straxt innan jul.

    Må gott

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...