lördag 15 september 2012

Det flög en Antonov

 
 
 
 
Jag fattar inte HUR i katten ett flygplan KAN flyga. Det ska INTE gå...
När T hade kopplat på Snyggingen för morgontoaletten, ropar han in till mig att jag ska komma med kameran. När T ropar så... då brukar det vara udda saker som händer, så det måsta varit en syn för grannarna när jag stod på trappen, iförd morgonrock (för att det inte ska bli något missförstånd där med syftningfel så vill jag förtydliga att det var JAG och inte trappen som hade morgonrock) och håret kammet med elvispens degkrokar och fotograferade rakt upp i luften... För där... rakt över vårt lilla hus flög en Antonov AN124, även kallad Ruslan. Det är ett SKITSTORT flygplan, inte riktigt lika stor som ANTONOV AN225 som gjorde solförmörkelse över Paradiset för något år sedan... men jisses... detta är också stort och jag är förundrad över HUR de kan lyfta och hålla sig uppe. Är jag flygplansnörd... näe... inte det minsta, men har man sett en Antonov... så kan man inte annat än bli imponerad... jag lovar.
 
 

 
Gårdagen... var nästan som förr. Sonen, J, T och jag, sittande vid matrumsbordet och moffar hemmagjord pizza gjord på hönekakebotten. En kväll med REN SKÄR NJUTNING. Allvarliga samtal, höga skratt och fniss runt matbordet. Som jag saknat detta.
 
 


Nu är det dags att äta frukost.

Må gott... DET gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...