söndag 2 september 2012

En god korv...


 
I fredags efter jobbet, packade vi kylväskorna, Snyggingen och necessär, lastade bilen och styrde mot Paradiset. Vindstilla och en strålande solnedgång var vad vi "drabbades" av. Det är en njutning för själen och ett helande för kroppen. Inget ont finns i Paradiset även om det ibland finns orm och getingar. Allt stannar upp och jag kan samla nya krafter. Tyvärr finns det saker och människor som påverkar mitt liv och min sinnesro negativt och som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera, men jag jobbar på det. 
 
 


I fredags när vi kom till Paradiset orkade vi inte fixa någon mat. Både T och jag var ganska slut efter en rätt tuff vecka, så hur löser man det... *flinar* Jag säger som Marias underbara dotter Nora, "Bullens korv är det godaste som finns".
Öppna burken, häll allt i en kastrull, värm, ät och njut. Jamen jisses vad gott och det med ett...


... isande kallt glas vin. Inte till Nora, som är för ung för dylika drycker. Men hon är som jag... ÄLSKAR varmkorv och man ska INTE förakta en god korv. En god korv kan förgylla vilket kalas som helst och en dålig korv är inte värd att kallas korv.



 
 
Som sagt... ORM i Paradiset har vi ibland och så även igår. Två små svartingar med gula fläckar bakom ögonen. Snyggingen markerade att de fanns och när solen värmde på, då ringlade de ut och låg och jäste i värmen. Jag gillar det inte... Snyggingen vet liksom inte skillnad på huggorm och snok och jag vill INTE ha orm i Paradiset. Där går gränsen för vad jag accepterar och det är inte ens förhandlingsbart. Nänä, det är det INTE.
 
 



Hann börja måla de två sista stolarna innan det var dags att åka hem igår. Skulle vara skönt om de blev färdiga innan vi stänger för vintern. Förhoppningsvis kan vi åka till Paradiset i ett par månader till innan det är dags för den kalla årstiden att göra entré.







Så där ja... nu har jag en söndag att göra och förhoppningsvis ett halltak att måla.

Må som GODIS... JÄTTEGOTT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...