söndag 9 september 2012

"Söndagsmåsten"

 
Så var det det här med SÖNDAGAR. Jag vet ännu inte om jag gillar dessa dagar. Visst är jag ledig, och visst är det härligt att ta lång sovmorgon, lång frukost, lång promenad, lång att göra ingenting. Men söndagar är också massor av MÅSTEN... måste fixa det och måste fixa datt... eller är det så att alla måste är frivilliga... DÅ har jag STORA probelm med fenomenet "duktig flicka". Fast alla söndagsmåsten är inte frivilliga. Jag har exempelvis varit lärare i över 17 år och söndagar har för mig varit arbetsdagar... för... jag kunde juh inte komma på måndagen och inte ha förberett lektionerna... Visst, dessa förberedelser kunde jag gjort på fredagen... MEN JISSES hur trött är man inte då?!?!?
 
Även om jag inte är lärare längre i den bemärkelsen utan specialpedagog så har jag fortfarande "tänket" att förbereda så djupt inrotat att jag sitter nu... en söndag med mina "att- göra- listor- inför- måndagen". DET är korkat och det innebär att jag endast är ledig en dag på helgen. Måste sluta med detta för att orka.
 
 


Nu... är det dags att göra lite frivilliga saker och försöka gilla söndagar

Må gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att Du har lust att skriva några ord...