söndag 30 september 2012

Utskriven från IntensivVårdsAvdelningen (IVA)

 
Status från Strömsholm - Snyggingen är utskriven från IVA och inskriven på vanlig avdelning. Han har charmat sköterskan Anna till den vida grad att han är kvar på IVA hos henne och både ger och får kärlek. Han mår efter omständigheterna bra och får troligen åka hem i morgon eftermiddag. *Hoppar och jublar*
Jag har redan samlat på mig GRANKOTTAR inför träna-på-att-aldrig-mer-titta-åt-ett-sådat-dödligt-ting...NÅGONSIN.
 
Livet känns lite mindre obra än tidigare i dag... lite mindre klump i magen än den STORA klumpen som parkerat i min magsäck och gjorde att jag inte ville äta. Jag mår dock fortfarande obra för Snyggingen är inte hemma.
Jag fick erbjudande av veterinären att komma och hälsa på Åke. Normalt så får man inte göra det, då "det har visat sig att besök av husse eller matte under sjuhusvistelsen leder till att djuren blir upprörda över att lämnas ännu en gång, anpassningen försvåras. Därför bör patienterna inte ta emot besök" (Inskriven på Strömsholm s. 2). Jag avböjde. Snyggingen mår bra där han är och han har Anna. Erbjudandet var för min skull, inte hans. Jag får träffa honom i morgon...
Måste ännu en gång hylla Strömsholm som inte bara tänker på djuren som kommer in, de ser även till oss som djurägare.
 
 
 

Må gott... jag mår lite mindre obra.

3 kommentarer:

  1. Godt å høre at han er bedre:)

    Ha en fin dag:)

    Klem Linda

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att han har fått Anna att gosa med, nu när ni inte är där för tillfället.

    Och jag är inte ett dugg förvånad att han charmat henne, han är ju så duktig och vacker ♥

    SvaraRadera

Kul att Du har lust att skriva några ord...