söndag 18 augusti 2013

Med hängslen och livrem

 
 
Igår åkte vi till Paradiset. När vi kom blåste det, men det lugnade ner sig och vi fick en fantastisk kväll. Nästan vindstilla och fuldans på bryggan. Jamenva... Radiokanalen vi hittat, som inte hör till vår närhet, spelar en salig blandning och nostalgitripparna avlöser varandra och vem kan låta bli att fuldansa då?!?! Inte jag.
 
Medan jag fuldansade på bryggan började T fixa med de yttre vindskivorna i plåt. Det tar lite tid att få dit alla men det är på gång, likaså nockplåten.
 
 



Igår fick även Snyggingen en liten träningsstund med bitrep. Nu när han är vuxen pojk orkar vi inte kasta runt honom när han har "fullt grepp". 49 kg Snygging kastar man inte hur som helst, jag lovar... det kan knäcka starka ryggar på mitten.







Idag var han lite trötter...




I morse kom föräldrarna till Paradiset och det jobbades... Äm... vet inte hur det är med säkerheten här, men fadern bedyrade att det var lugnt. "Har både hängslen och livrem" sa han och vräkte sig upp på bordet, med färgburk, pensel och knäprotes.
 


 
Av rödfärgen att döma tror jag Snyggingen var med och fixade lite.
Tack snälla för att Ni kommer och hjälper oss, det är guld värt.
 

 


Nu är det dags att hänga lite tvätt och poppa lite popcorn.

Må gott

4 kommentarer:

  1. Vilken mysig avslutning på en produktiv helg... popcorn är helt klart en smarrig "gosak" att få mumsa en kväll som denna!

    Här ska vi kolla på film. This is 40. Det sägs att den ska vara kul.

    Till veckan kan vi väl se till att höras. Jobbar du?
    Kram gumman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojo... jag jobbar men vi hörs.

      *KRAMAR om`na*

      Radera
  2. En sån pappa som riskerar livet för er skull!
    Varför visar du inte bilder på din fuldans??
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bra han... pappan OCH mamman är himla bra *ler*

      Min fuldans... tja... T satt på taket och fixade med plåten och hade inte kameran med sig. Annars tror jag nog att han hade förevigat detta med fuldansen... MEN... jag kommer göra om det och då får vi se om fuldans iklädd munikoutfit fastnar på bilden:-)

      Må gott

      *KRAMAR om`na*

      Radera

Kul att Du har lust att skriva några ord...